Presentació del programa de mobilitat i denúncia Zona Blava

Aquesta tarda us hem presentat el punt de mobilitat del programa electoral de la CUP, a la plaça 1 d'Octubre.

Tortosa té un problema amb la mobilitat a causa dels pocs aparcaments gratuïts que hi ha a la ciutat, sobretot als barris del Centre, Ferreries i alguna zona del Temple.
A banda altres aparcaments de gestió privada com és el del carrer Montcada ha augmentat un 30% el seu preu (un preu poc realista per a les veïnes dels barris del Centre, Rastre i Santa Clara).

A més a més, el govern delPDCATi ERC, estan dibuixant un projecte de Tortosa insostenible, contaminador i poc adaptat als nous temps, amb això ens referim al nou pàrquing que volen construir per a l'HTVC. Un pàrquing vertical al centre de la ciutat desenvoluparà més embussos dels que hi ha i incrementarà el nombre de vehicles motoritzats, provocant així més contaminació acústica i ambiental. Per aquestes raons la CUP Tortosa ens oposarem a la construcció d'aquest pàrquing.

Per tot això i més, des de la CUP fem propostes valentes, com per exemple, en l'àmbit de l'aparcament volem eliminar la darrera ampliació de la zona blava al C/Roselló i al barri de Ferreries a les tardes, com també consultar a les veïnes les zones d'ampliació de Zona Verda; rebaixarem de manera significativa l'important del cost de la Zona Blava. Al nucli antic, cal que dignifiquem l'actual aparcament que hi ha al C/ Providència i ampliar-lo cap al barranc del Rastre.

Per últim també cal fer un estudi del pàrquing del complex esportiu WinTortosaper valorar quin és el seu índex d'ocupació i obrir-lo a les veïnes com una zona verda més, durant les nits i els caps de setmana, com a mínim.

En altres àmbits com l'ús de vehicles no motoritzats, proposem reordenar l'espai públic i redibuixar Tortosa per tal d'equilibrar els espais que utilitzen els diferents mitjans de transport i les persones, així com, augmentar els quilòmetres de carril bici de la ciutat per tal de connectar centres educatius, de salut i seus administratives com l'ajuntament, els jutjats, les delegacions de govern, etc.

Per acabar volem recordar que Tortosa és una ciutat que està plena de barreres arquitectòniques i des de la CUP treballarem, creant taules de treball amb col·lectius i persones amb mobilitat reduïda i fent plans d'eliminació d'aquestes barreres entre altres propostes, per fer una ciutat més integrada i cohesionada amb totes les persones que hi viuen. Per això proposem un pla plurianual, amb 300.000€ anuals per eliminar progressivament les barreres arquitectòniques.

En acabar, hem volgut denunciar simbòlicament la privatització de l’espai que suposa la zona blava, enganxant cartells als parquímetres. Com a conseqüència, la Policia Local de Tortosa ha identificat al regidor de la CUP, Xavi Rodríguez.

"Ens oposarem a la construcció d'un aparcament de pagament a l'hospital Verge de la Cinta. Amb la salut no es pot fer negoci"